Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické obtíže dospělých s dyslexií
Táborová, Zuzana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá obtížemi dospělých s dyslexií. Jedná se o problematiku, které v České republice není věnováno příliš pozornosti. V rámci teoretické části je na základě české i zahraniční literatury charakterizována dyslexie včetně shrnutí možných obtíží, které se mohou s touto poruchou pojit. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem je zmapovat (zejména kognitivní) obtíže dospělých s dyslexií, kterým mohou čelit při běžných každodenních činnostech, a dále jejich vnímanou osobní účinnost. Data jsou porovnána s intaktní populací. Výzkumná skupina zahrnuje 120 dospělých osob, z toho 60 osob s dyslexií a 60 bez dyslexie (66 žen a 54 mužů). Intaktní populace byla párována s jedinci s dyslexií na základě shodného pohlaví, roku narození a nejvyššího dosaženého vzdělání. Soubor využitých metod čítal anamnestickou část a tři sebeposuzovací dotazníky - Dotazník kognitivních chyb, Dotazník dyslektických obtíží (vytvořený pro účely diplomové práce) a Dotazník obecné vnímané účinnosti. Výsledky potvrdily vyšší obtíže u dospělých s dyslexií. Výše vnímané osobní účinnosti se neliší, u osob bez dyslexie je však více spojena s vnímáním vlastních obtíží. Nicméně i u dospělých s dyslexií souvisí s problémy v každodenních činnostech (Dotazník dyslektických obtíží). Kognitivní selhávání...
Specifické obtíže dospělých s dyslexií
Táborová, Zuzana ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá obtížemi dospělých s dyslexií. Jedná se o problematiku, které v České republice není věnováno příliš pozornosti. V rámci teoretické části je na základě české i zahraniční literatury charakterizována dyslexie včetně shrnutí možných obtíží, které se mohou s touto poruchou pojit. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem je zmapovat (zejména kognitivní) obtíže dospělých s dyslexií, kterým mohou čelit při běžných každodenních činnostech, a dále jejich vnímanou osobní účinnost. Data jsou porovnána s intaktní populací. Výzkumná skupina zahrnuje 120 dospělých osob, z toho 60 osob s dyslexií a 60 bez dyslexie (66 žen a 54 mužů). Intaktní populace byla párována s jedinci s dyslexií na základě shodného pohlaví, roku narození a nejvyššího dosaženého vzdělání. Soubor využitých metod čítal anamnestickou část a tři sebeposuzovací dotazníky - Dotazník kognitivních chyb, Dotazník dyslektických obtíží (vytvořený pro účely diplomové práce) a Dotazník obecné vnímané účinnosti. Výsledky potvrdily vyšší obtíže u dospělých s dyslexií. Výše vnímané osobní účinnosti se neliší, u osob bez dyslexie je však více spojena s vnímáním vlastních obtíží. Nicméně i u dospělých s dyslexií souvisí s problémy v každodenních činnostech (Dotazník dyslektických obtíží). Kognitivní selhávání...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.